English site
חיפוש
חיפוש מתקדם
איך לשמור על עצמות חזקות

 

10/12/06

 

אוסטאופורוזיס היא מחלה שגורמת לדלדול העצם ופוקדת כל אישה שלישית אחרי גיל המעבר וכל גבר שישי מעל גיל 65. בין הגורמים למחלה: שינויים הורמונלים, תזונה לקויה, שימוש מתמשך בסטרואידים, מבנה גוף רזה, שימוש מופרז באלכוהול וקפאין, עישון ופעילות לא תקינה של בלוטת התריס.

שרית עטיה שמואלי, דיאטנית קלינית ויועצת למועצת החלב, מציעה כמה דרכים לשמירה על עצמות בריאות וחזקות:

 

  1. הוסיפי לתפריט מזונות עשירים בסידן וויטמין D. סידן הוא הבסיס החיוני ביותר לבניית עצמות, וגוף האדם לא מייצר אותו בעצמו. לפיכך אספקה קבועה שלו מהמזון חשובה תמיד. רמת הסידן בדם חייבת להישאר קבועה. אם צריכת הסידן מהמזון לא מספקת, הגוף פונה ל"בנק הסידן" בעצמות ומושך ממנו את הכמות הנחוצה. "משיכת יתר" גורמת לעצמות להיות חלולות ושבירות. מוצרי חלב הם המקור התזונתי הטוב ביותר לסידן, לפיכך מומלץ לצרוך לפחות שלושה מוצרי חלב ביום.
  2. היו פעילים כל היום. פעילות גופנית תורמת לבריאות העצמות ומשפרת שיווי משקל, קואורדינציה וחוזק שרירים. רצוי לשלב בסדר היום לפחות חצי שעת פעילות גופנית.
  3. הימנעו מעישון ואלכוהול - שניהם גורמים לירידה במסת העצם ולהעלאת הסיכון לשברים. 

 

תפריט ענף החלב
קישורים
office@milk.org.il :דרך החורש 4 (בניין אפריקה ישראל), יהוד 56470 | טל : *חלבי (6535*) , 9564750 - 03 | פקס : 9564766 - 03 | דוא"ל
מופעל באמצעות מעוף, מגוון אפקט